Jouw duurzame verhalen schrijven

Stel: je ziet allemaal mogelijkheden om te verduurzamen, maar bent daarbij afhankelijk van anderen. Collega’s, klanten, opdrachtgevers. Teveel mensen om allemaal individueel gesprekken mee te voeren, maar je wil ze wel meekrijgen, dus ga je ook schrijven.

Mensen meekrijgen is niet makkelijk, dat heb je vast ervaren. Een opgeschreven verhaal kent daarbij nog eens extra uitdagingen. Misschien ben je gefrustreerd dat je daardoor niet de impact teweegbrengt die je zou willen. Dan ben je niet alleen!
 
Inhoudelijke boodschappen sneeuwen al snel onder. We worden dagelijks gebombardeerd met een gigantische lading mails, informatie en andere prikkels. Zie daar maar eens tussen te komen met jouw verhaal. Vaak lukt dit met een populistische boodschap heel goed. Maar dat is niet wat jij wilt. Hoe dan wel?
 
Raak mensen met jouw duurzame verhaal

In deze masterclass gaan we aan de slag om jouw duurzame verhalen begrijpelijk en vooral pakkend op te schrijven. Zodat je de aandacht van jouw publiek pakt, het verhaal iets teweegbrengt bij ze en je de kans vergroot dat zij je verhaal weer verder vertellen of doorsturen.

Voor wie?

Voor duurzaamheidsprofessionals (managers, coördinatoren, projectleiders). Als communicatie niet je hoofdtaak is, maar het wel cruciaal is om anderen mee te krijgen op jouw duurzaamheidsmissie. Je hoeft onze training klimaatcommunicatie niet gevolgd te hebben, maar als je dat wel hebt gedaan, zal je merken dat deze masterclass een mooie aanvulling biedt.

Dit gaan we doen

Een goed verhaal begint bij de inhoud. Daarom kijken we als eerste naar klimaatverhalen die veel positieve invloed hebben gehad en gaan we ons inleven in de ontvanger van jouw verhalen. Bij wie wil je wat teweeg brengen? Welke waarden en drijfveren hebben zij? Is dat duurzaamheid, iets heel anders of een combinatie?

Een goed verhaal is ook persoonlijk en motiverend. Vervolgens kijken we naar jouw verhalen zelf. Welke verhalen passen goed bij de drijfveren van je doelgroep? Welke gevoelens roepen ze op en wat zijn belangrijke argumenten? Aan de hand daarvan geven we jouw verhaal vorm, op een manier die breder is dan dat het alleen de usual suspects bereikt.
 
Als laatste gaan we je verhalen pakkend maken. Wat maakt dat jouw verhaal uiteindelijk blijft beklijven? Dat mensen in beweging komen? Dat het iets is wat mensen doorvertellen, of delen online?
 
Resultaten. Na deze masterclass heb, of kan je:

• Verhalende technieken toegepast om je boodschap aansprekend op te schrijven en het vermogen om rond te gaan zingen

• De onderdelen van een goed verhaal, als checklist voor al je communicatie

• Verschillende inspirerende verhalen over verduurzaming gehoord die jij weer kan gebruiken in jouw communicatie

• Geleerd hoe jouw eigen verhaal anderen kan aanzetten tot duurzamere actie

 
Dankzij deze masterclass gaat al je schriftelijke communicatie vanaf nu meer impact maken! Voor mondelinge communicatie kan je onze training klimaatcommunicatie het beste volgen.
Ja, ik doe mee

“Een goed verhaal begint bij de inhoud.”

Begeleiders

Deze dag wordt verzorgd door Manu Busschots (1977) en Tim de Jong (1988):

Tim is klimaatpsycholoog en journalist. Hij heeft een achtergrond in (duurzame) gedragsverandering en onderzoek nu als journalist voor o.a. Vrij Nederland hoe we tot een duurzame samenleving komen. Verhalen die wat teweeg brengen zijn een rode draad in zijn werk.

Manu heeft sinds 2007 ervaring als coach en opleider van coaches en heeft daarmee zijn fundament gelegd voor goed verbinden en communiceren. Sinds 2016 is hij door gaan bouwen op dat fundament door zich te specialiseren in klimaatcommunicatie. Hij richtte Stichting KlimaatGesprekken op en is mede auteur van de herziene ‘klimaatcoachgids’ en auteur van het boek: van duurzaamheid naar deep change.

Praktisch & Kosten

De masterclass is van 13.30-17.30 uur, in Amersfoort, op vijf minuten lopen van het station en met parkeerplek voor de deur.

De masterclass is op dinsdag 15 april. Datum voor later in het jaar staan in het aanmeldformulier, of vink aan dat je nieuwe data als eerst wil horen.

De kosten voor deelname zijn 165,- euro per persoon (excl. BTW). Zou dit je deelname belemmeren? Per groep zijn er 2 solidariteitplekken beschikbaar tegen het gereduceerde tarief van 85,- euro (excl. BTW).

De groep is minimaal 6 en maximaal 10 mensen groot. 

Wil je overleggen of deze middag iets voor jou is? Neem dan gerust even contact op.

Aanmelden

Aanmelden

BONUS. Als je kiest voor drie masterclasses of meer, dan nodigen we je uit voor de Deep Changemaker gemeenschap en ontvang je 20% korting op de totaalprijs. Bekijk ons overzicht van masterclasses. Misschien wil je er meer kiezen, maar passen deze data of thema’s niet allemaal? Vink dan ‘een open masterclass ticket’ aan – onbeperkt houdbaar. 

    Ik kies voor

    Contact gegevens




    Facturatie

    Tarief?*

    *Vink je tariefskeuze aan.

    Lees meer over de tariefkeuze op de pagina van de training (praktische info).


    Nog vragen of opmerkingen?

    De reflectieflits ontvangen?

    De reflectieflits is onze maandelijkse inspiratiemail. Afmelden is eenvoudig. Maar dat doen de ruim 750 abonnees zelden.

    Annulering

    Alleen nog het vinkje voor de annuleringsvoorwaarden. Soms loopt het anders dan voorzien, waardoor je wilt of moet annuleren. We zullen dan altijd overleggen, om dit zonder kosten mogelijk te maken. Maar ook wij zijn verplichtingen aangegaan. Dus hebben we de volgende voorwaarden als vangnet: tot 4 weken voor aanvang zijn er geen kosten. Tot 2 weken voor aanvang krijg je 50% van je betaling retour. Nog later betaal je bij annulering 100%. Vink hier het volgende vakje aan voor akkoord*: